Webdesign

Quinta Bogesi 

B&B Quinta Bogesi 

Twee jaar geleden zijn Silvana en Gerwin verhuist naar Portugal om hun droom te leven: hun eigen bed & breakfast starten. Op dat moment werkte ik voor Cherry Marketing als allround marketeer en heb ik de basis voor hun merk opgezet: het ontwerpen van een logo en huisstijl, de selectie van aangeleverde foto’s en deze bewerken, het schrijven van pakkende titels en redigeren van de aangeleverde teksten. Én natuurlijk het ontwerpen van de website. Het doel: een sfeervolle website die potentiële bezoekers overtuigt om hun vakantie bij Quinta Bogesi te boeken. 

“De website van onze B&B in Portugal is gemaakt door Daniëlle. Zelfs op long distance wist Daniëlle onze website exact zo te maken hoe wij hem ons voorstelde. Daniëlle is innovatief en weet hoe ze een klant moet lezen om precies dat te creëren wat jij als klant wilt.

Met haar professionaliteit, passie en liefde om iets moois te creëren is 2handenvrij webdesign het designbureau waar je moet en wilt zijn!”

Silvana en Gerwin

Eigenaren, Quinta Bogesi

Quinta Bogesi webdesign portfolio 2handenvrij

Het proces

Ik ben begonnen met het ontwerpen van het logo en de huisstijl. Quinta Bogesi positioneert zich als gezellig, ontspannen en luxe. Daar passen nachtblauw en warme bronstinten goed bij. Silvana wilde het logo graag simpel houden, vandaar dat er bewust geen beeldmerk of onnodige extra’s aan toegevoegd zijn. 

De website | deel 1

De website is niet in het Divi thema gemaakt, waar ik normaal gesproken mee werk. Silvana heeft zelf een WordPress thema uitgekozen, dat specifiek gericht is op bed & breakfast bedrijven. Dit thema ben ik vervolgens gaan aanvullen en ombouwen tot het huidige resultaat met de aangeleverde foto’s en teksten. Uit deze content heb ik vervolgens de beste foto’s geselecteerd en bewerkt en de teksten geredigeerd waar nodig. Mijn technischere collega heeft des tijds de talen-plugin geïnstalleerd en de bookingsmodule. 

De website | deel 2

Quinta Bogesi bleek al snel een succes te zijn en een kleine twee jaar later werd de bed & breakfast uitgebreid van vier naar zes kamers. Dit betekende dat de website weer verder uitgebreid moest worden met de nieuwe kamers, uiteraard in alle talen en de bookingsmodule. In de footer zijn disclaimers toegevoegd in vier talen en de websitesoftware is weer up to date. Tot slot is de backend opgeschoond en heb ik een pop-up met het clean & safe certificaat geïnstalleerd.

Dit heb ik geleerd

Ik heb vooral veel geleerd van deel 2, de uitbreiding van de website. Zo leerde ik namelijk werken met het instellen van verschillende talen, iets dat ik daarvoor nog nooit had gedaan. Net als het instellen van bijvoorbeeld een pop-up. Ik vind het leuk om op die manier een ‘lastige puzzel’ op te lossen. De belangrijkste les die ik uit dit project heb getrokken is dat er met WordPress heel veel mogelijk is, als je maar weet  hóe je iets moet uitzoeken. 

Samengevat

 Passende huisstijl en sfeerimpressie door webdesign

 Heldere en transparante communicatie op afstand

 Website draagt bij aan het krijgen van nieuwe reserveringen

Meer projecten:

× Wat is je vraag?