Setup & ontwerp

E-mailnieuwsbrief

Nieuw Mos Nieuwsbrief

In 2020 stopte de formule Natuurwinkel. Veel van de Natuurwinkels werden EkoPlaza, maar een klein aantal ging zelfstandig verder. Waaronder de Amersfoorste vestiging die nu ‘Nieuw Mos’ heet. Dit betekende ook dat de branding, marketing en communicatie ineens in eigen handen was.

Éen van de gekozen communicatiemiddelen werd een maandelijkse nieuwsbrief. Ik heb de complete setup gedaan op de website en in Mailchimp. En ik heb een nieuwsbrieftemplate in Mailchimp gemaakt, die vervolgens door iemand anders elke maand gebruikt kon worden en ik maakte een heldere planning voor iedereen die een artikel ging schrijven.

Doel: meer verbinding met de klanten door een maandelijkse nieuwsbrief op te zetten met de verhalen rondom Nieuw Mos. 

De eerste nieuwsbrief verzond ik zelf en werd door maar liefst 72,6% van de geadresseerden geopend, waarvan 40,1% doorklikte naar de blogs.

Meer projecten:

× Wat is je vraag?