Logo & huisstijl

Beste autodealer

Beste autodealer 2016-2017

Q&A Research and consultancy is een organisatie die alle in’s en out’s van de retailindustrie volgt en daarover adviseert. Zij zijn ook bedenker en uitvoerder van de landelijke ‘beste winkelketen van het jaar‘ campagne. Dit werd uitgebreid met een ‘beste autodealer van het jaar’ campagne. Doel: de een logo en huisstijl ontwikkelen dat past bij de autobranche. 

Mijn rol

In 2015 begon ik aan mijn eerste stage voor mijn HBO opleiding Communication and Multimedia Design. Ik hield een blog bij en mocht bijdragen aan het organiseren van de ‘beste winkelketen van het jaar’ campagne uit dat jaar. Omdat ik vanuit mijn studie ook interesse kreeg in vormgeving kreeg ik de opdracht om een nieuw logo en huisstijl te ontwikkelen voor een nieuwe verkiezing: ‘de beste autodealer’. 

Dit heb ik geleerd

Voor deze stage was ik vooral creatief met potlood en papier. Op mijn opleiding leerde ik alleen dát ik Adobe Illustrator moest leren, maar niet hoe. Dat moest ik maar uitzoeken via Youtube video’s en dat werkte niet voor mij. Mijn stage bleek een gouden tijdsinvestering te zijn, hier leerde ik hoe ik digitaal kon vormgeven en waar je bijvoorbeeld icon’s en rechtenvrije foto’s vandaan kan halen. 

Meer projecten:

× Wat is je vraag?